Ben ik weer! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Koen Beks - WaarBenJij.nu Ben ik weer! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Koen Beks - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Koen

10 April 2014 | Australië, Port Macquarie

Ben ik weer!

Hee! Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dus tijd voor een nieuw verhaaltje. Na een paar dagen Brisbane had ik het wel gezien, leuk om op stap te gaan verder niet heel veel bijzonders te zien. Met zijn vieren zijn we weer terug gereden naar Byron Bay, naar ons hostel genaamd (Arts of Factory). Redelijk groot hostel met een flinke camping! Mensen die daar al jaren wonen. Tenten met bankstellen, bedden en kasten heel mooi om te zien. Me maatjes verbleven op de camping en ik sliep vaak in me auto. Zo bespaarde ik geld en was ik altijd vroeg op. S'morgens een uurtje of zes op, zonsopgang kijken en dan de hele dag surfen. I love it! Regelmatig me maatjes opzoeken om mee uit te gaan. Het probleem is dat me auto in het centrum staat en dan heb je weer last van politie en parkeerwachters. Regelmatig wakker gemaakt en steeds gelukt eronderuit te komen. Eigenaar van het hostel heeft me ook wel eens wakker gemaakt op zijn parkeerterrein die was er ook niet zo blij mee... Na twee weekjes zoiets zijn twee maatjes van me verder gaan reizen per bus. Zei hebben wat minder tijd, en wij (jesse en ik) willen nog niet weg uit Byron Bay. Inmiddels hebben we er al verschillende vrienden bij en vermaken we ons prima hier. Ik ging helemaal voor het surfen je staat vroeg op, kijkt naar de wind en de wolken. Checkt enkele stranden en surft op verschillende plekken. Het surfen gaat dan ook steeds beter en beter, na een lekker dagje surfen ben ik helemaal blij en heb ik een big smile op me gezicht :) Zijn ook daagjes geweest dat het niet lekker ging of de golven waren slecht. Vaak zat ik dan lekker ergens rustig achteraf met mijn gastelletje en een boek en dan komt het wel weer goed! Na een maandje in Byron Bay geleefd te hebben is het toch tijd om eens verder te gaan reizen. Dit gaf toch wel een heel raar gevoel, het was inmiddels een soort thuis geworden. Je weet alles te vinden. Je weet waar je moet surfen met wat voor weer. En natuurlijk de mensen die we ontmoet hebben in Byron. Ik mis het nu al!

Surfers Paradise

Mja met veel moeite uit Byron Bay gereden op naar het noorden! Surfers Paradise is de eerste plaats waar we verblijven. Hele mooie stap avondjes gehad, de eerste nacht een mooie club gevonden waar we slecht drie dollar voor een corona betalen! Dat is heel weinig, we waren dan ook goed dronken. We dachten dat het strand voor ons zou zijn maar dat was dus andersom. Na een hele tijd gelopen hebben krijgen we toch eens in de gaten dat we niet goed lopen en komen we uit bij de rivier. Dat is een heel eind van het strand dus weer terug, na een uurtje gelopen te hebben zijn we weer terug in het centrum en lopen we de goede richting. Ik was kapot! Volgende dag sprong ik vroeg me bedje uit en pakte me surfplankje en dacht wat golven te pakken. Man man! ik wist pas in het water hoe brak ik was. Bijna ieder golf klapte ik om paar slokken water binnen.. Bah bah! Rustig aan het water uit en maar eens kijken hoe het met jesse gaat, ook goed brak haha. S'middags kwamen we een speelhal tegen met allemaal speelkasten waar we ons wel vermaakt hebben. S'avonds een kroegentocht gedaan tussendoor naar de bowling geweest was wel leuk! Volgende dag de hele dag met twee Australische mannetjes van 14 jaar gespeeld haha was wel grappig. Na vier dagen hebben we Surfers Paradise verlaten. De planning was om naar Steve Irwins zoo te gaan, dus een flink stuk gereden en ergens langs de snelweg geslapen. Dus op naar The Zoo of the Crocodile Hunter! Wel gaaf om in de dierentuin te zijn van Steve Irwin, veel uurtjes naar gekeken als kleine man. Vele dieren gezien zoals koala's, kangoeroes, wombats, krokodillen en veel meer... Na de dierentuin zijn we naar een mooie look out gegaan, heel mooi uitzicht over de bergen. Hier hebben we gegeten en daarna aan de goon natuurlijk. Een praatje gemaakt met wat locals, daarna op de auto gaan liggen sterren kijken. Natuurlijk stevig doorgedronken voor een goede nachtrust :) Volgende morgen zonsopgang gekeken en door! Mc Donalds opgezocht om de WiFi te gebruiken... Djezuss maar liefst negen uur in de Mc Donalds gezeten. Niet klagen jullie met je acht werk uurtjes op een dag ;) We zitten dan inmiddels in Noosa. We lagen ergens langs het strand en werden wakker gemaakt door een parkeerwachter... Hij was niet blij en kregen maar liefst een boete van $550,- is best veel geld. Wat ik ermee doe weet ik nog niet, inmiddels al enkele boetes. Vele mensen zeggen niets betalen krijg je geen problemen mee. Ik zelf weet het nog niet omdat ik straks naar Nieuw-Zeeland ga en dan weer terug kom. Als iemand hier ervaring mee heeft laat het me WETEN! Thank you! Na dit hebben we maar snel Fraser Island geboekt, zodat we erna kunnen gaan werken en maar eens wat geld kunnen gaan verdienen! Leuk we konden de volgende dag meteen vertrekken. Kleine groep van twaalf personen, jesse en ik waren de enige dude's wat eigenlijk wel gunstig is... Jammer genoeg mochten wij niet de jeeps besturen hier moest je 21 jaar voor zijn. Dus een vrouw achter het stuur! Ellende ellende zij sloopt maar liefst twee auto's. Planning loopt dus een beetje in de soep, weertje was niet al te best niet zo leuk. S'avonds was het een beetje een saaie bedoeling totdat er een rijke poeperd aankomt die zijn creditcard aan de barman geeft. Leuk gratis cocktails uiteindelijk werd het toch wel een leuke avond. Jesse en ik zaten met twee oudere Franse chicks op de kamer die de volgende dag niet zo blij waren.... Enkele mooie riviertjes, uitzichten en dingo's gezien. Ikzelf vond het een beetje tegenvallen verwachte er namelijk heel veel van. Het weer zat dan ook een beetje tegen, kleine groep... Maarjaa niet alles kan 100 procent goed zijn. Nu zitten we dan ook weer in Noosa en gaan we verder reizen. Opzoek naar een nieuw simkaartje, de ander is al verlopen. Deze hebben we toch nodig voor het vinden van werk! Groetjes aan iedereen en pluk dn dag!

  • 10 April 2014 - 11:09

    Johan Leijssen:

    Jeuw Koenne, je begint zelfs al anders te typen. Zijn zeker niet veel Brabanders in je gezelschap schat ik zo, haha. Maaruh wederom mooi om weer eens bij te kunnen lezen wat je allemaal mee maakt daar.

    Veel plezier nog en succes met het zoeken van werk!

    Groeten!

  • 10 April 2014 - 11:49

    Kristel:

    Leuk om te lezen Koen!
    Have fun!

  • 10 April 2014 - 11:52

    Dave Botden:

    Dat ziet er erg leuk uit Koen jij vermaakt je daar wel veel plezier nog

  • 10 April 2014 - 13:06

    Joekel:

    Jow koenne,zoals Johan al zei ge typt anders,Nie da als je straks thuis bent IK jou niet meer kan verstaan he want ik doe je wa..
    Mooi avontuurtje zie ik! Geluid nodig? Tegen een mooi prijsje brengen we ook daar wel wat haha.

    Hel veel plezier nog! Hajewa

  • 10 April 2014 - 18:37

    Rieky:

    Ha, die Koen;

    Whaw, komt wel goed mie jou.
    Wat een leuke avonturen maak je mee, en wat is ouw haar lang geworden,,,ik kende ouw bekant nie terug, maar ge ziet er goe uit, wonne.
    Nou, een groet vanuit de Hutten van ons allemaal.
    En veel, heel veul leut en plezier.
    Doei doei, Rieky en de rest

  • 10 April 2014 - 20:23

    Mayke:

    Hè koen,

    Dat klinkt relaxed!
    Super om gewoon maar te doen waar je zin in hebt en te kijken wat de dag brengt.
    Heb je ook kunnen scoren met die Franse chicks? Ha ha

    Hopelijk krijg je niet al te veel gedoe met die boetes.
    Have fun
    Gr. Mayke en de rest

  • 10 April 2014 - 22:06

    Margit:

    Hey Koen, geweldig wat een verhalen, keischon! Laat je haar nog maar ff groeie staat je leuk ;-)

  • 10 April 2014 - 23:56

    Fam Van Bree:

    Hey Koen,
    Kei mooi die verhalen, geniet er maar lekker van.
    Op naar de volgende avonturen.
    Groetjets uit de Zeilberg.

  • 11 April 2014 - 12:19

    Henk:

    Hey koenie

    Mischien kende maar het beste die boete betalend dadelijk moete misschien het spinnehok in en ge het gezien wat voor spinnen er zitten wonne.

    Gr. Daddy

  • 19 April 2014 - 22:52

    Maria V Teeffelen:

    Ha Koen
    Wat een prachtigen foto,s het gaat wel lekker daar met jou he?.
    Geniet nog maar lekker en let wel een beetje op met al die bekeuringen dat is zonde van je dollar
    Have fun

    Heel veel groeten van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Australië , Nieuw-Zeeland

Work and Travel ;)

Recente Reisverslagen:

23 September 2015

Queenstown Baby!

29 Januari 2015

Ik leef nog!

25 Juli 2014

Lonely roadtrip!

23 Mei 2014

Work!

10 April 2014

Ben ik weer!
Koen

Helleu! Volg hier me trip door Australië, Nieuw Zeeland en een stukje Azië!

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 2708
Totaal aantal bezoekers 17748

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 31 December 2015

Australië , Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: