Lonely roadtrip! - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Koen Beks - WaarBenJij.nu Lonely roadtrip! - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Koen Beks - WaarBenJij.nu

Lonely roadtrip!

Blijf op de hoogte en volg Koen

25 Juli 2014 | Australië, Carnarvon

Roadtrip!!


Na een maandje werken heb ik de bananenfarm verlaten. Mooie tijd gehad daar leuke mensen ontmoet en natuurlijk de slangen leuke ervaring! Dus op naar Cairns, Tidgets zat er ook (iemand waar ik op het begin mee gereisd heb) fijn om hem weer te zien. Zeker omdat het nog 5 dagen duurde voordat ik met de duikcursus kon beginnen. Zo hebben we iedere avond uit kunnen gaan samen met onze Deense en Duitse kamergenoten topgasten super tijd met hun gehad. Dagtripje naar cape turbulation gedaan maar dat viel even tegen slecht weer en een enorme kater...

Duiktrip!

Vrijdags begon mijn duikcursus bij ProDive Cairns, dit is me heel goed bevallen. Eerste twee dagen les in een klaslokaal en oefenen in het zwembad, beetje saai. Zondags begon de drie daagse/twee nachten boottrip, dat was awesome... Totaal negen duiken gedaan waaronder een duik in de nacht, deze was echt gaaf! Haaien (kleintjes) die rondom je cirkelen en schildpadden zo groot als ik. Ik ben meteen doorgegaan voor het volgend bevret (adventure diver) zodat ik tot 30 meter mag duiken. Hiervoor moest ik bijna iedere duik een training doen en dan mag je je camera niet meenemen. Beetje balen heb veel schildpadden, rifhaaien, roggen, mooi koraal en van allerlei soorten kleuren vis gezien. Maar bijna geen foto's! Een duik mocht ik me camera meenemen maar toen was het niet zo spannend, dus daar baalde ik een beetje van. Maargoed er komen nog wel meer duiken! Duikcursus hebben we leuk afgesloten met een dinnee en daarna café!

Shipwreck

Na de duikcursus nog twee nachtjes in Cairns gebleven, en daarna kwam het volgende. Tijdens de duikcursus veel goede verhalen over shipwreck SS Yongala, dus even research gedaan en dat stond me wel aan. Aangezien het toch een beetje op de route ligt ben ik het maar gaan gokken zonder te boeken of te bellen. Rond acht uur in de ochtend kom ik aan en vraag ik of er nog plek is voor deze dag of morgen. Geluk! Ik kan meteen de jeep in op naar het strand! Daar staat een klein bootje te wachten met ongeveer tien mensen, waaronder een Nederlander en die vertelde dat ik veel geluk had omdat de boot al een tijdje niet gegaan was. De zee was best ruig wat voor een leuk bootripje zorgde de helft moest kotsen haha! Gelukkig nooit last van :| Alleen wat dan jammer is dat het zicht slecht is onder water (5-10) meter. Flinke roggen gezien, sea snakes, grote vissen het schip natuurlijk. Mooie ervaring rijker!

Roadtrip!

Na al dat duiken werd het tijd voor de lange reis naar Darwin. Want ik wil nog wel optijd zijn voor de walvishaaien in West-Australië! Flinke boodschappen gedaan veel eten uit blik en water. Stel dat ik auto pech zou krijgen dan overleef ik het de eerste dagen tenminste. Beetje zenuwachtig voor de trip na wat verhalen gehoord te hebben van de outback"moordenaar" die nooit gepakt is. En natuurlijk of me auto het vol gaat houden! Maar het viel allemaal reuze mee eigenlijk wel goed zelfs. Op de eerste dag bijna 900 kilometer gereden gestopt bij een mooie omgeving tussen de bergjes. In de avond met vier chicks rondom een vuurtje gezeten met marshmallows en een gitaartje dus dat zat wel goed. Volgende dag bijna 1000 kilometer
Gereden dus dat schoot wel op. Meteen doorgegaan naar kakadu national park, vele wandelingen gemaakt. Watervallen, rotstekeningen van abbo's gezien en vele mooie uitzichten. Maar dat reizen alleen begint een beetje saai te worden aangezien je haast alleen maar oudjes tegenkomt in de outback. Op de weg righting Darwin bijna een ongelukje gehad met een kangoeroe scheelde niks of die lag door me voorruit heen. Na al die daagjes alleen begon het een beetje saai te worden... Advertentie geplaatst op internet gelijk twee reacties, helaas niets geworden vanwege andere plannen. Naderhand nog een aantal berichtjes en voicemails gehad maar dat was al te laat. National park Litchfield en Nitmiluk bezocht, van Kimberley haast niets gezien omdat me auto een beetje aan het verslijten is. Doorgegaan naar Broome, fijn om weer aan de kust te zijn. Veel gevist en mijn eerste vis zelf gebakken, maar dat was niet zo'n succes!

Exmouth!

Booh ik hou van dit stadje! Goeie golven om te surfen! Heel mooi om te snorkelen en duiken! En natuurlijk de walvissen, orka's, walvishaaien, schildpadden, rifhaaien en nog veel meer! Eerste dagen wat gesnorkeld haaitjes, schildpadden, roggen, nemo, octopus en ga zo maar door... Tour geboekt om met walvishaaien te snorkelen, dit was zo gaaf. Onderweg naar de walvishaaien kwamen er ineens orka's tevoorschijn! Zo'n acht orka's waren op jacht op een kalf van twee walvissen. Je zag dat de moeder haar probeert te beschermen ze slaat om haar heen en probeert haar kalf op der rug te krijgen. Uiteindeljk hebben ze het kalf wel te pakken gekregen, beetje treurig je kon de moeder horen stressen en zwom daarna rustig weg... Maar dat is nu eenmaal hoe de natuur gaat! Wel heel gaaf om te zien slechts een kleine groep mensen in de wereld ziet zoiets en ik zit daarbij :) Veel geluk gehad dus. En dan daarna nog met de walvishaaien zwemmen. De walvishaaien worden gespot met een klein vliegtuigje deze geeft de coordinaten door en dan word je gedropt door de boot. Plons het water in en dan komt er de grootste vis ter wereld langs je gezwommen. Sweet eaahj! Zo heb ik er met vijf gezwommen weer een mooie ervaring rijker dus! Daarna een duik gedaan bij de Navy pier, deze word beveiligd door de militairen. Deze pier staat er al een lange tijd en er mag niet gevist worden in de regio, daardoor zit er heel veel vis en dus een ideaal om te duiken. Veel verschillende soorten vis gezien waaronder een nursery shark wel gaaf dat je de tandjes kunt zien wanneer die voorbij komt.

Doorgereden naar Coral Bay, twee duiken gedaan en gesnorkeld met manta rays! (Roggen). De manta rays worden ook gespot met een vliegtuigje, gedropt door een bootje en dan komt er een rog van ruim 2,5m breed ook leuk. Jammergenoeg had ik iets t hoge verwachtingen ervan deze soort die wij gezien hebben word niet veel groter. De soort waar ik naar op zoek ben word zo'n zes meter breed en de grootste die ooit gezien is ruim negen meter. Dus daar dromen we nog even over verder..

Carnarvon

Carnarvon was de volgende bestemming hier is het de bedoeling om werk te zoeken. Enkele advertenties geplaatst. Eerste telefoontje gemist, voicemail achter gelaten met een verkeerd nummer. Jammer, want dat was met een boot om garnalen te vangen.... Zou een leuke ervaring zijn geweest. Dag erna werd ik gebeld in de morgen voor mee druiven boompjes te snoeien en onkruid te plukken. Hier heb ik vier daagjes kunnen werken en toen was het klaar. Beetje balen bijna alle mensen die er werken komen van Tonga een eilandje vlakbij Fiji. Deze zijn heel peacefull en zorgen dan ook goed voor je. Een avondje met een gezin in huis geslapen beetje x box spelen, werd gekookt ideaal. Daarna nog drie daagjes alleen in het huisje mogen leven. Ging meteen goed eerste dagje, de oven wilde maar niet warm worden. Tot dat de fornuisdoppen de lucht in schoten en de oven open klapte. Het werd even warm, maar ik weet nu ook hoe een gas oven werkt :) Nu is het maar de vraag wat ik ga doen! Het is niet echt seizoen voor fruit. In oktober zou ik terug kunnen komen dan had ze ruim twee maanden werk. Dat zou betekenen dat ik nu verder moet gaan reizen, maar dat kan niet want daar is het beneden de 20 graden en dat kan ik niet meer af.. Haha

Hajewaa

  • 25 Juli 2014 - 22:16

    Maik Verberne :

    Geweldig koen kom je nog wel ooit terug? Wat een leven baas.

  • 26 Juli 2014 - 10:46

    Rieky Leijssen:

    Hoi, Koen;
    Fijn, om weer eens iets van jou te kunnen lezen.
    We blijven wel op de hoogte hoor, via de oudjes!!
    Maar dit is wel erg leuk, geniet er nog van, werk ze en alle goeds toegewenst.
    Grt Harry en Rieky, en de rest

  • 31 Augustus 2014 - 11:18

    Rieky Leijssen:

    Hoi, Koen;

    Van harte gefeliciteerd met je 21 e verjaardag.
    Maak er een mooie en gezellige dag van.
    Wij, zullen er samen met jullie pap en mam, een pilske op drinken.
    Maar, dan wel op de kermis.
    PROOST, en vele groetjes uit de Hutten.
    Harry en Rieky, Johan en Maartje, Harm, Marly

  • 02 Januari 2015 - 13:06

    Rieky Leijssen:

    Ha, die Koen

    Vanuit de Hutten, willen we jou een gelukkig nieuwjaar wensen, en alle goeds voor 2015.
    De foto's die we van je zien, zien er geweldig uit.
    Jij komt er wel.
    Skonnen bruine toet, laang blond hoar, wat zallen die meiden jou nakijken doar in Nieuw Zeeland.

    Geniet ervan, Koen.

    Grt alle Leijssens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Carnarvon

Australië , Nieuw-Zeeland

Work and Travel ;)

Recente Reisverslagen:

23 September 2015

Queenstown Baby!

29 Januari 2015

Ik leef nog!

25 Juli 2014

Lonely roadtrip!

23 Mei 2014

Work!

10 April 2014

Ben ik weer!
Koen

Helleu! Volg hier me trip door Australië, Nieuw Zeeland en een stukje Azië!

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1865
Totaal aantal bezoekers 17769

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 31 December 2015

Australië , Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: