Brisbane! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Koen Beks - WaarBenJij.nu Brisbane! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Koen Beks - WaarBenJij.nu

Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Koen

03 Maart 2014 | Australië, Port Macquarie

Port macquarie

Wat een avontuurtje weer onderweg... Inmiddels zitten we in Brisbane, ga even terug naar Port Macquarie waar we drie nachten gebleven zijn. Het weer was iets minder dus moest mezelf even zien te vermaken. Een hengeltje gekocht in de winkel en wat onderlijnen en dobbers. We wisten niet wat voor aas we moesten gebruiken dus maar wat brood eraan. Vangen wat kleine visjes maken nog een hengel van een palmboom, we vermaken ons zo wel... Volgende dag een fietsje gehuurd langs mooie strandjes gefietst en naar een klein national park geweest. Dag erop om half 6 opgestaan om te gaan surfen met zonsopgang op een heel mooi afgelegen strandje. De nachten in Port Macquarie zitten erop dus op naar het volgende, richting Coffs Harbour! We dachten hier een nachtje te blijven, maar het zijn er drie geworden. Goedkoop hostel, gratis WiFi, surfboardjes, kayaks, sup boardjes en bodyboards!! Veel te veel te doen dus voor weinig. Enkele keren op de rivier geweest met de kayak en sup board ( soort grote surfplank waar je op staat met een peddel ). Veel soorten vogels, vissen en grote roggen gezien, mooi toch? Snorkel gekocht en wat gesurft dat was het wel zo'n beetje in Coffs Harbour. Dus op naar Dorrigo national park! De weg gevraagd en gaan! Duurt wat lang voor we op de snelweg zitten dus nog maar een keer de weg vragen... We waren de snelweg inmiddels al voorbij gereden en de pompbediende vertelde dat we deze weg wel konden volgen en er ook zouden komen. Het zou een goed begaande weg zijn alleen iets langer duren, wij dachten leuk toeristische route door de bergjes. De weg volgen dan maar, komen haast niemand tegen. De geasfalteerde weg houd op en krijgen zand en grind... Lekky driften! Opgegegeven moment stond er een tractor op de weg die een auto uit de ravijn aan het slepen was. Oei! Dat kan ons ook gebeuren ff inhouden dus. Maar die weg was zo lang en veel te mooi dus wilde weer ff crossen. Ging net zo lekker knapt er een band! Fack haha... Hup alle tassen eruit en bidden dat de reserve band past en een krik en sleutels erin liggen. Thank god! Bandje is snel verwisselt en kunnen verder! Rijden heel rustig verder en aaien de auto optijd zodat we hier niet vast komen te zitten, want dat wil je hier niet. Jaa tuurlijk de motor nog een keer overhit dus weer even wachten tot hij afgekoeld is en weer wat water en koelvloeistof erin... En door! Net aangekomen bij het park begint het te regenen, dus slippertjes aan korte broek en een poncho! Het was een wandeling van 2.5 uur door de wildernis halverwege komt iemand erachter dat die enkele bloedzuigers op z'n voeten had. M'n voeten waren inmiddels ook al vies vol modder enzo en al snel zag ik ook enkele bloedzuigers op mijn been en voeten bleeh!! We trekken en schieten die beesten eraf en houden elkaar steeds voor gek dat er weer eentje zit. Veel gelachen, leuk parkje!

Nimbin

Na het park zijn we meteen doorgereden naar nimbim! Komen in het donker aan bij het hostel (Rainbow retreat) ofzoiets. Gereserveerd voor vier personen maar er was iets fout gegaan en krijgen nu een bungalow. Het hostel ligt een beetje afgelegen en hier en daar zie je een hutje staan. Het huisje zag er wel grappig uit, twee verdiepingen beneden drie slaapplaatsen en boven een. Overal stonden teksten en tekenkunsten op de muur, aan het plafond hadden ze van die lichtgevende sterretjes en planeetjes die vroeger zo geweldig waren. Dromenvangers aan het plafond en potjes met magnetische stenen wat kiezel en een champion erin. Beetje creepy allemaal! Zondag de dag erop gaan we naar het centrum, een klein vrolijk kleurrijk winkelstraatje wat er een beetje hippieachtig uit ziet. Vele omaatjes proberen sneeky cookies te verkopen wat wel een grappig gezicht is. Verder was er niet veel te beleven maar wel leuk dat we er geweest zijn. Twee nachten zijn we hier gebleven omdat er nog geen plaats was in Byron Bay.

Byron Bay

Heel mooi "surf" stadje! Vele gave winkels van billabong, QuickSilver, Rip Curl en die shine allemaal. Je kunt hier goed op stap gaan veel leuke barretjes en restaurantjes. Hier hebben we eigenlijk alleen een beetje op het strand gelegen en lopen zuipen! Wel tijdens het snorkelen een kleine haai gezien wat ik wel heel gaaf vond :) Ik ga binnenkort hier zeker terug heen.

Brisbane!

Wat een ellende met een auto in grote steden. 5 baanse wegen in de stad en dan ook nog eenrichtingsverkeer.... Rijd je verkeerd denk je drie keer linksaf en dan kom ik wel weer een beetje dezelfde weg uit, not! Zit je weer bijna aan de andere kant van de stad. Maar dat hoort erbij, beetje schelden en bijna ongelukken veroorzaken komt het allemaal goed. Het hostel waar we slapen ligt slecht 20 minuutjes lopen van het festival, ideaal dus. Dus optijd naar bed want de volgende dag begint het. Smorgens wakker eerst op zoek naar een bottle shop, hup biertje als lunch. Wat whisky gehaald netjes verstopt in de regenhoes van m'n rugzakje :). Op naar het festival twee vrienden wilden mee maar moesten eerst een kaartje regelen. Dus sta je weer alleen snel raak ik in gesprek met een kerel uit uk... Zegt een kerel voor me dat ik op moest letten met drugs waarna de politie komt met honden en hij zelf mee moet ik kreeg het al warm... Dalijk heeft die iets in me tas gestopt je weet maar nooit. Blablablabla festival terrein op ziet er goed uit al snel komen de andere twee ,en dwalen hele dag wat rond. Vele goeie artiesten zoals Paul Kalkbrenner, Knife party, Chase and Status, Porter Robinson, Netsky, Deadmau5 en nog veel meer. Wat altijd zo jammer is dat alle goeie artiesten tegelijk draaien.. Moe van al dat dansen dus naar bedje om lekker te gaan slapen. Mja fijn zatte Engelse die onder me slaapt is kakkerlakken aan het vangen. Heel me bed op en neer en daarna gaat die Franse liedjes proberen te zingen schreklich! Volgende morgen 10 uur s ochtends uitchecken en richting een ander hostel. Hier verblijven we enkele dagen en dan denk ik nog even terug wil naar Byron Bay! We zien wel, no worry's! Hajee

• 06 Maart 2014 - 22:57

Maria Van Teeffelen:

Ha Koen,
    Wat een belevenis, jij maakt veel mee! Kijk je wel goed uit?Geniet maar lekker van je avontuur !
    Heel veel groetjes van ons allemaal

• 09 Maart 2014 - 14:28

Tante MarietOme Hub:

Ha Koen.
    Wat een belevenis in dat daar .
    Geniet maar lekker en wij zien uit naar volgende verslag.
    Groetjes Ome Hub Tante Mariet

• 25 Maart 2014 - 20:29

Suzan:

G'day Mate!! How aaaaare ya??

Gaaf he!! Super allemaal wat je doet...en t mooie...de belevenissen houden nog lang niet op!!
    Geniet ervan!

• 26 Maart 2014 - 15:25

Ome Sjaak En Tante Arna:

HA KOEN.
    Wat een avonturen,je vermaakt je wel,hadden niet anders verwacht.
    Als je geen werk meer hebt als tegelzetter kun je altijd nog schrijver worden van reisverhalen.
    Dan ga je de hele wereld over ,ook leuk.
    Kijk goed uit je doppen zodat er niemand iets in je rugzak stopt.
    Geniet ervan en heel veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!